Ett prisvärt besök

Efter flera dygns smärta, svullnad och sisådär 40 Ipren tog jag mig äntligen mod och ringde jourtandläkare i morse. Kan säga att jag mycket hellre drar av mig brallorna och slänger mig i gynstolen flera ggr om än att gå till tandläkaren. Har egentligen aldrig haft några särskilda problem med tänderna men rädslan har funnits där ändå – kanske beror på tandläkarna man möttes av under skoltiden, hårdhänta, rev & slet i munnen, halvtaskig bedövning osv😳
Dagens tandläkarbesök började jag med att gråta en skvätt och erkänna min rädsla och ångest vilket resulterade i att sköterskan satt bredvid och strök mig över handen💕 tandläkaren kunde snabbt konstatera att jag haft sönder en tand långt bak och han kunde prova att laga den men fanns inga garantier eller dra ut den – jag valde det sista. När han satt bedövningen och skulle börja sitt arbete frågade han om jag kände nåt när han petade i tanden. ”inte så farligt sa jag , det funkar” När jag sen låg som en båge i stolen tyckte han ändå att vi skulle bedöva lite till – jag var inte sen att hålla med. Och..,sen va’re klart 1245kr fattigare 100 ggr lyckligare. Ont efter ingreppet men inte alls samma som innan. Livet återvände och jag längtar till gymet💪 men det får vänta till i morgon – 3:dje och sista jobbnatten för den här gången ska klaras av först😊

20140105-141701.jpg

3 thoughts on “Ett prisvärt besök

Kommentera

