Tanken på att ge upp

Idag kom den…den där tanken på att ge upp, att strunta i det här med träning och eller tävling. Att bara göra nåt helt annat – typ bowling kanske eller spela gitarr.
Först julhelger å allt och därefter det här med tanden och käken – överdosering av smärtstillande under flera dagar, nattjobb, värk och minimalt med sömn & minimalt med träning förra veckan har fått mig i en oform – bara sådär👎
I morse gick jag upp i vanlig ordning vid 6…trots att jag är ledig. Kaffe, gröt och morgon-tv i vanlig ordning. Tänkte ge mig iväg och köra intervallträning på gymet men tog mig inte ur soffan…och somnade😳 vilket typ aldrig händer men jag behövde’t antagligen – vaknade till vid 10!
Lite mellis…ytterligare lite soffhäng och en känsla att: näe, idag kommer jag inte igång. Tröttheten till trots bytte jag om så småningom och gav mig ut i spåret – frisk luft ska ju va bra har jag hört😎
De första 10 intervallerna var jag beredd att ge upp ungefär 10ggr – det kändes som jag skulle dö i ett astmaanfall eller nåt😕 och vad jag hann att tänka då( mina tankar går alltid på högvarv när jag springer). Formen är förstörd, konditionen likaså, ingen ide att fortsätta, ger upp fr.o.m. I dag….så höll jag på i mitt huvud hela tiden tills jag helt plötsligt var framme – och eftersom spåret var för kort…eller jag kanske för snabb så blev det 5st backintervaller som avslut innan tiden var ute😊
Hem…käkade och konstaterade att – ja, formen är inte som dagarna innan jul MEN…det här är ju bara början jag har ju bara hållt på i 2 mån( med jul som avbrott😉) – det är nu det börjar ju💪🌟
Tack Susan…www.shapecreators.se min motivation och inspiration – ses på torsdag💪
Here we go again😎

20140107-151516.jpg

2 thoughts on “Tanken på att ge upp

Kommentera

