Äntligen hemma

Nyss hemkommen från en låååång men bra jobbdag😴 en snabbdusch blev ett bad.
För att hinna med nånting idag blev det att avverka en mils morgonlöpning i morse. Löpning före frukost är min grej…funkar grymt mycket bättre än med mat i magen. Hur funkar ni? Oavsett om jag ätit flera timmar tidigare så funkar det inte alls lika bra och jag får ofta håll om jag ätit men aldrig när jag springer innan frukost👍 under timmen lyckades jag pressa tiden idag så..,ja, jag är nöjd med starten på den här dagen. Däremot lite lätt träningsvärk i rumpan efter gårdagens ben & bicepspass men då gjorde jag antagligen nåt rätt även där💪

20140319-211036.jpg
några magrutor har jag aldrig varit ägare till och lär antagligen inte heller bli men man får va nöjd med den man är😊tisdagens formbild

Löpning & 17-årskalas

Nej det är inte jag som fyllt år….fyller inte förrän i maj😜 Bonussonens 17-årsdag firades idag med släktkalas och fika…men innan det hanns det med en halvmils löpning – idag var det jobbigt…jag fick håll efter ca 2-3 km och det släppte inte så idag var det x-tra skönt när dom 5 km var avklarade😎
Film med dottern & soffhäng framemot kvällen, matlådorna fixade och John Blund på ingång -träning & jobb inleder denna vecka✅
Ha en fin söndagskväll hörni💋

20140316-213100.jpg

Lördagsgodis

När jag klev ur sängen i morse kände jag mig ännu kortare än jag egentligen är…säkert bara enochenhalvmeter kort eller nåt…ajajaj! Mina vader var inte att leka med.👊
Ledig lördag och lördagsgodis i träningsform men innan dess var det lördagsfrukost som gällde😍 citron/marängyoghurt, keso, kokoschips och hasselnötter, en kopp kaffe & några toast…sen var jag mätt & belåten och laddad för lördagsträning😊.
Egentligen var veckans gympass avklarade men vad gör man egentligen en ledig lördag!? Kom inte på nåt annat än att köra sånt jag behövde bättra mig på. Chins, bänkpress, mage…några ryggövningar och 20min intervall på crosstrainer blev det idag💪
Annars har lördagen till stor del tillbringats i köket dock inte så mycket i kylskåpet utan mer i bakartagen…vaniljbullar och Nutellabullar blev resultatet – familjen säger att dom är riktigt goda själv har jag inte smakat en enda – rapar mest…jo, jag är svag för bulldeg😎

20140315-213054.jpg

Fredagsdips

Då var det fredag igen och veckan hade tagit slut….bra text på en bra gammal låt men det bästa av allt är att veckan HAR verkligen tagit slut…alltså jobbveckan! Ledig helg väntar här✋ Guld värt⭐️ precis hemkommen från gymet, nyduschad, ljusen är tända och kidsen är borta😉 och snart ska vi dag igång fredagstacosen…ja, jag har ju sån bra Coach som gett mig specialtacos på fredagen så jag kan äta & njuta jag oxå👍
Passet idag handlade en hel del om dips, som alltid på tricepsdagarna, blandat med lite smalbänk, pushdowns och baksida lår. Dom där jäkla baksida låren😳….kan redan känna träningsvärken komma smygande – raka marklyft sätter sina spår….och förhoppningsvis resultat så småningom😎
Har inte lyckats få till’et på ett tag med coachen men igår körde vi ett PT-pass och det gick riktigt bra måste jag säga. Kombinationen ta hand om mig själv mer – vila när jag kan😜- inte stressa fram resultaten och input och pepp från coachen….och att jag börjat med löpningen igen har gett mig suget tillbaka👊

20140314-185754.jpg

När det blir bättre än väntat

8.30 i morse slutade jag jobba efter nattens jobb och 9.30 befann jag mig ombytt och klar öga mot öga med Coach Susan www.shapecreators.se. Jag kan ärligt erkänna att jag inte kände mig särskilt kaxig och jag vet oxå att det rent av är lite puckat att åka och köra pt-pass efter 10 timmars nattjobb men ibland har nöden ingen lag😎 men jag/vi fick till ett riktigt jäkla bra pass…började med dom obligatoriska chinsen på ryggpassen – 8 godkända fick jag till 9 gjorde jag förra veckan men med tanke på nattens uteblivna sömn får jag va nöjd✅, rodd, latsdrag, ryggresningar och annat smått och gott innan det var dags för plankan. 4 min och 15 sek fick jag till på första…rätt ok tror jag, eller? Coach tyckte det iaf..hon tyckte jag satte ribban lite väl högt – men känner jag henne rätt så sitter hon snart på rekordet medans jag sliter häcken av mig för att komma ikapp. As always! Lite magövningar och vader på det och jag var bra slut👊
Belönade mig själv med en ansiktsbehandling och bryn och fransfix…efteråt kände jag att det var läge att be om ursäkt att jag snarkat under behandlingen. Hon bedyrade att jag absolut inte snarkat men hon ljög inte särskilt bra. Jaja, är man trött så är man😴
Hem och 45 min promenad i skogen med hunden innan jag dog i soffan nån timme eller två…tre…. Sen, ja sen gick dagen och kvällen och nu är sista jobbnatten innan helgen påbörjad. Äta, träna och sova är vad som gäller i helgen⭐️
Just ja…fick mersmak igår då jag sprang halvmilen på morgonen och insåg vikten av att verkligen tänka på tekniken så jag passade på att dra en hel mil på kvällen oxå – det gick sjukt bra om jag får säga’t själv👍
Tant är rätt nöjd med senaste dagarnas träning med andra ord💪

20140314-004001.jpg

Det ÄR skillnad på löpning & löpning

I morse när jag sprang spåret bestämde jag att NU ska jag verkligen lägga fokus på löpningen, tekniken och inte ”bara springa” utan låta benen verkligen jobba och inte låta dom släpa mig framåt. Sagt och gjort…jag är oxå expert på att köra i ett för mig alldeles högt tempo i början för att sen runt 1.5-2 km innan mål nästintill dö i ett astmaliknande anfall😳. Idag…riktiga kliv, uppför & nerför backarna i ett någorlunda jämt tempo såväl som på de planare sträckorna och flåset kändes bra mycket lättare…ja, t om tiden blev bättre – 5 km på 26.15 får väl duga för en vanlig motionärslöpare såhär i början av säsongen va?😊
Men har jag några rutinerade löpare( ja Kenna, gärna tips från dig oxå😉) som läser min blogg så tar jag mer än gärna emot bra tips på både uppvärmning( vilket jag är urkass på) teknik och allt annat i tips- & rådväg.
☀️💕☀️

20140312-140654.jpg

Huvud, axlar knä &….bröst

Nja…bröst & axlar stod på schemat idag iaf😊
Skulle kört Maxreps på 60% av min kroppsvikt bänkpress men alla var upptagna så det fick bli i smiten istället…bra mycket tyngre och bra mycket färre reps…jag får helt enkelt kasta in ett nytt pass maxrepspass i veckan✅
Bröst har aldrig varit min grej riktigt men jag har iaf blivit klart starkare sen jag började köra för min Coach och på de övningar hon tvingat på mig😉 även på axlarna har jag kunnat öka på vikten så smått…men eftersom jag haft riktiga problem med axlarna tidigare och inte kunnat träna dom överhuvudtaget så är jag mycket försiktig numera👌
Ett bra pass…en bra dag helt enkelt fylld med mys med ena sonen på fm & mys med dottern nu ikväll❤️
Snart natta här🌜🌜

20140311-212818.jpg