Det ÄR skillnad på löpning & löpning

I morse när jag sprang spåret bestämde jag att NU ska jag verkligen lägga fokus på löpningen, tekniken och inte ”bara springa” utan låta benen verkligen jobba och inte låta dom släpa mig framåt. Sagt och gjort…jag är oxå expert på att köra i ett för mig alldeles högt tempo i början för att sen runt 1.5-2 km innan mål nästintill dö i ett astmaliknande anfall😳. Idag…riktiga kliv, uppför & nerför backarna i ett någorlunda jämt tempo såväl som på de planare sträckorna och flåset kändes bra mycket lättare…ja, t om tiden blev bättre – 5 km på 26.15 får väl duga för en vanlig motionärslöpare såhär i början av säsongen va?😊
Men har jag några rutinerade löpare( ja Kenna, gärna tips från dig oxå😉) som läser min blogg så tar jag mer än gärna emot bra tips på både uppvärmning( vilket jag är urkass på) teknik och allt annat i tips- & rådväg.
☀️💕☀️

20140312-140654.jpg

Kommentera

