Man blir vad man äter

Efter nästan 2 veckors svullande där jag inte rört på mig alltför mycket, ätit & druckit precis vad jag velat är det dags att återgå till vardagen. Med vardag menar jag då självklart kostupplägg & matlådor👍 ordning & reda.
Det har varit härligt att njuta av mat & dryck i alla dess former & smaker och mina favvoskruvar och annat smått och gott har oxå slunkit ner men fr.o.m. Idag är det back to matlådorna som gäller. Balansen kan vara svår mellan On eller off men jag tror att det viktiga är att man verkligen tillåter sig att njuta när man är off. Precis lika seriöst som man följer sitt dietupplägg vid diet bör man tillåta sig att njuta & ta för sig av livets goda utanför dessa matlådor när man inte dietar. Knappt 2 veckors urspårning och jag är nöjd för den här gången – kroppen visar redan klart och tydligt att ”man blir som man äter”😎 men det har varit såå värt det😍👌
Att ha en sambo som gladeligen delar denna livsstil förenklar vardagen. Orden ”äntligen, det här är det bästa jag ätit – igen!” hördes från honom när jag serverade honom middagen ikväll: Tonfiskwok👍

20140526-213437-77677474.jpg

20140526-213840-77920503.jpg

Kommentera

